مشاور در آکادمی یاسان
تعریف مشاور
همان طوری که در آکادمی یاسان، مربی همانند یک خواهر یا برادر بزرگتر به فراگیر کمک می نماید تا مهارت های مورد نیاز را کسب کند، مشاور نیز همانند یک راهنما و دوست، در کنار مربی حضور دارد، تا مربی بتواند مهارت های مورد نیاز خود را برای هدایت و راهنمایی بهتر فراگیران بهبود دهد.
مشاور صرفا به عنوان یک راهنما و مربی با تجربه تر در کنار مربی است تا هر زمانی که مربی نیاز به مشورت با فردی با تجربه تر را احساس کرد، مشاور بتواند به خوبی او را در راستای فلسفه های یاسان هدایت نماید.
فعالیت مشاوران در کنار مربیان عزیز، بر اساس زمان ورود مربی به آکادمی متفاوت خواهد بود:
- مربیانی که به تازگی وارد کلوب شدند و ترم اول خود را می گذرانند. (مربیان ترم اولی)
- مربیانی که یک ترم از فعالیت آنها در کلوب گذشته است. (مربیان بعد از ترم اول)
حضور مشاور در کنار مربی در ابتدای زمان همکاری وی با یاسان، در راستای تسهیل انتقال مفاهیم مربیگری و اهداف آکادمی خواهد بود. فعالیتهایی که مشاور در کنار مربی در این بازه زمانی خواهد داشت به شرح زیر می باشد:
جلسات تحلیل درس: در این جلسه که به صورت خصوصی بین مشاور و مربی برگزار می شود، موارد زیر مطرح خواهد شد:
- آنالیز درس مربی از جنبه های مختلف مانند کیفیت جلسات همگانی، جلسات یک به یک، فعالیت مربی و فراگیران در تالار پرسش و پاسخ
- پیشنهادات مشاور برای کمک به افزایش شناخت مربی حول انواع روحیات، استعداد و مهارتهای فراگیران به صورت فردی
- پیشنهادات مشاور برای بهبود عملکرد فراگیران و ارتقای فعالیت آنها در راستای اهداف آکادمی مانند تعامل، خلاقیت و حل مساله
- بررسی سوالات احتمالی مربی
- حضور در جلسه یک به یک و جلسه آنلاین: هدف از حضور مشاور در این جلسات، تسلی خاطر مربی بابت برگزاری اولین جلسات خود، با کیفیت هرچه بیشتر می باشد. همچنین از آنجایی که نحوه آموزش در آکادمی یاسان بر مبنای روش جدیدی تحت عنوان کلاس معکوس بوده و در نتیجه جلسات برگزار شده صرفا جهت رفع اشکال خواهد بود، مشاور برای کمک به مربی در صورت طرح سوالات بلادرنگ فراگیران و اتفاقات ناگهانی در جلسه حضور دارد.
آمادگی محتوایی مربی از ضروریات این جلسه است و مدیریت جلسه بر عهده مربی خواهد بود و حضور مشاور برای اطمینان خاطر بیشتر مربی در کلاس می باشد.
مربیان عزیز در طول دوره های بعد مشاور اختصاصی نخواهند داشت اما می توانند سوالات و ابهامات خود را در “تاپیک” مربوطه در برنامه ی تیمز مطرح نمایند و مشاوران و سایر مربیان و مسئولان تاپیک پاسخگوی سوالات خواهند بود.
مربیان عزیز برای بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت کلاس خود می توانند از روش های پیشنهادی زیر استفاده نمایند تا کلاس پرهیجان و جذاب تری را تجربه کنند تا روال برگزاری کلاس ها دچار رکود و یکنواختی نشود.
روشهای کمک به مربی برای بهبود کیفیت کلاس وی:
- درخواست حضور مشاور در جلسات مربی در راستای انتقال نکات قابل بهبود
- درخواست دیدن رکوردهای جلسات مربی توسط مشاور در راستای انتقال نکات قابل بهبود
- درخواست دیدن رکوردهای جلسات سایر مربیان
- ارتباطات خصوصی در تیمز برای راهنمایی بیشتر با مشاور
- درخواست قراردادن محتواهای پیشنهادی برای پایگاه دانش در قسمت نظرات آن
کمکی از دست ما بر میاد؟
در صورت هر گونه مشکل میتوانید با واحد پشتیبانی زیر ساخت تماس بگیرید.