تماس با فراگیر

فراگیر قبل از اولین تماس مربی اصلی، آشنایی کوتاهی با کلوب کدنویسی داشته و دوره رایگان یک هفته ای استارت را سپری کرده است. مربی استارت با وی تماس داشته که در این تماس ها آشنایی اولیه با سایت، استارت پک و نرم افزار های مورد نظر(ادوبی و اسکرچ/پایتون) صورت گرفته است. همچنین تمامی فراگیران در یک جلسه آنلاین معارفه نیز شرکت کرده اند که با روند کلی دوره تاپیک خود و نحوه تعاملات در یاسان آشنا شده اند. (برای آشنایی بیشتر با  فرایند دوره یک هفته رایگان استارت می توانید از مشاور خود سوال نمایید.) لذا مربی اصلی در اولین تماس خود نکات زیر را به فراگیر منتقل می‌کند و در صورت وجود ابهام، سوالات وی را پاسخ می‌دهد:

  • معرفی خود به عنوان مربی اصلی به خانواده و فراگیر و ارسال شماره تماس خود در قالب پیامک و پیام شخصی مودل برای فراگیر
  • یادآوری مجدد آدرس سایت یاس نت
  • اطلاع رسانی زمان جلسه آنلاین هفتگی فراگیر
  • هماهنگی زمان جلسات یک به یک فراگیر با مربی
  • درخواست تکمیل مشخصات فردی و عکس پروفایل فراگیر در مودل
  • توضیح در خصوص باز شدن فاز اول و راهنمایی فراگیر برای چگونگی ارسال تکلیف

با فراگیران در وضعیت های رنگی سبز، زرد و نارنجی در هفته چهارم، تماس تلفنی با آنها و گفتگو با خانواده را خواهیم داشت.(یادآوری: در این هفته جلسات یک به یک به منظور پیگیری بیشتر، برای فراگیرانی که در وضعیت رنگی قرمز هستند، تشکیل خواهد شد.)
پیگیری رسیدن دانش آموز وضعیت قرمز به وضعیت سبز به عهده مربی هست و مربی باید تمامی تلاش و راهنمایی خود را برای فراگیر داشته باشد. (زیرا تضمین کیفیت دوره به عهده مربی می باشد)
در صورتی که مربی نتوانست مساله فراگیر را برطرف نماید یا فراگیر نیاز به پیگیری بیشتر داشت، اینصورت مربی با خانواده ی فراگیر صحبت می کند و از خانواده برای همراهی بیشتر با فراگیر مشورت می نماید.
زمان مناسب برای تماس مربی با فراگیر و همچنین تماس فراگیر با مربی، بازه زمانی بین ساعت 9 صبح الی 9 شب می‌باشد و این مسئله در تماس تلفنی به فراگیر اعلام می‌گردد. در صورت تماس فراگیر خارج از این بازه زمانی، مربی می تواند به صلاحدید خود و البته با ذکر عرف نبودن این موضوع، به تماس فراگیر پاسخ دهد. در غیر این صورت در جلسه یک به یک بعدی‌ که با فراگیر خواهد داشت، این نکته به وی یادآوری نماید.

قبل از تماس با فراگیر:

  • مشاهده گزارش ها
  • وضعیت حضور جلسه قبل
  • وضعیت تحویل فاز های اصلی و مشاهده بازخورد تکلیف
  • وضعیت تحویل فاز خلاقیتی
  • فعالیت در تالار پرسش و پاسخ

حین تماس با فراگیر:

  • اطلاع رسانی های رویدادهای ویژه (انجمن علمی، وبینارهای دانش‌آموزی یا اولیا، مسابقات و …)
  • پیگیری تحویل فاز (بیان وضعیت وی، سوال در مورد چرایی ورودش به این وضعیت، راهنمایی برای خروج از وضعیت)
  • ارجاع فراگیر به تالار برای رفع اشکالاتِ محتوای فاز
  • تشویق و راهنمایی برای فعالیت در فاز خلاقیتی و یا بیان ایده های فاز خلاقیتی در پست مربوطه در تالار
  • پیگیری فاز تحقیقاتی (در صورت وجود)
  • پیگیری فعالیت فراگیر در تالار پرسش و پاسخ
  • سوال در مورد وضعیت روحی فراگیر و وضعیت او در مدرسه

پس از تماس با فراگیر:

  • مربی موارد مطرح شده در تماس با فراگیر را در قسمت مدیریت ارتباط با شاگردان ثبت می نماید.

زمان های مناسب برای تماس:

  • مربی در اولین تماس خود با فراگیر، می تواند زمان مناسب برای تماس در هفته ی چهارم را از خانواده و فراگیر دریافت کرده و در سیستم وارد مینماید:

«بخش مدیریت ارتباط با دانش‌آموزان >یادداشت ها»

Leave a Comment