معدن
همچنین به عنوان شکار در غار ، غارنوردی نیز شناخته می شود ، استخراج غار صرفاً عملی است برای کاوش در غارها و استخراج سنگ معدن موجود در دیوارها، کف و سقف آن. کاوش در یک سیستم غار بزرگ تقریباً همیشه منجر به یافتن مقادیر زیادی سنگ معدنی میشود، اگرچه بازیکنان احتمالاً حبابهای بزرگتری از سنگ معدنی را پیدا میکنند که در معرض دید قرار نگرفتهاند، زیرا تولید غار گاهی اوقات تولید لکهها را قطع میکند. استخراج غار بازده سرمایه گذاری بالایی دارد، سنگ معدن بیشتری در واحد زمان تولید می کند و به ابزار کمتری نیاز دارد ( دوام کمتر کلنگ و بیل به دلیل از بین رفتن سنگ معدن، خاک و شن) نسبت به روش های دیگر.
از سوی دیگر، استخراج غار نیز بسیار خطرناک است. غارهای ناشناخته تاریک هستند و گروه های متخاصم زیادی را در خود جای می دهند. شمشیر ، کمان و زره ضروری است. بازیکن باید مقدار زیادی مشعل همراه داشته باشدبرای روشن کردن غار برای جلوگیری از تخم ریزی گروه های متخاصم. اگر در دسترس باشد، معجونهای دید در شب میتوانند جایگزین خوبی برای مشعلها باشند، زیرا میتوانند کل غار را روشن کنند، اما همچنین غیرقابل انباشته شدن هستند و ممکن است قبل از آن بسیار پرهزینه باشند. سیستم های غار بزرگ می توانند گیج کننده و خطرناک شوند. توجه ویژه ای باید به ناوبری شود، مبادا به سرعت گم شود. حرکت خیلی سریع در یک غار باعث میشود به راحتی از گذرگاههای بدون نور در اطراف بازیکن که هیولاها میتوانند بیرون بیایند از دست ندهید و احتمال افتادن در یک سوراخ را افزایش میدهد. هنگامی که بازیکن در آنجا گیر کرده و با اوباش روبرو می شود، این بسیار خطرناک می شود. بازیکنان همچنین می توانند در یک حوضچه گدازه بیفتند که نه تنها منجر به مرگ می شود، بلکه تمام آیتم های آنها در گدازه از بین می رود. تمام بلوک های هوا در طول تولید زیر Y=-55 به گدازه تبدیل می شوند. به دلیل این عوامل،
مقاله غار حاوی نکاتی در مورد برخورد با سیستم های غار بزرگ است، در حالی که آموزش ناوبری بخشی در مورد غارها دارد.
حمل یک سطل آب ایده خوبی است . غارها اغلب حاوی جریان های گدازه ای تصادفی هستند و نواحی زیر سطح 10 غار پر از حوضچه های بزرگ گدازه است. یک سطل آب هم به عنوان یک کپسول آتش نشانی عمل می کند، اگر بازیکن در آن بیفتد. و به عنوان راهی برای تشکیل سطوح ابسیدین روی حوضچه های گدازه (آب را روی یک بلوک جامد مجاور یک حوضچه گدازه بریزید؛ بین آن نقطه و گدازه قرار ندهید). اگر هیولاها بیش از حد مشکل دارند، بازیکن همچنین میتواند به گزینهها برود و سختی را به “صلحآمیز” تغییر دهد تا از تخمریزی اوباش جلوگیری کند. با این حال، بازیکن همچنان می تواند از گدازه بمیرد، پس آن سطل آب را فراموش نکنید.
غارها اغلب حاوی گذرگاه ها و شفت های بن بست یا توده های شن و خاک هستند که راه را مسدود می کنند. بسیاری از این بن بست ها در واقع موانع نازکی هستند که اگر برداشته شوند، گذرگاه های ادامه دار، گاهی اوقات به کل سیستم های غار مجاور، آشکار می شوند. “دریفت” اصطلاحی برای جستجوی ساده غارهای مجاور با حفاری فراتر از بن بست های ظاهری است. در صورتی که صداهای اوباش در بن بست شنیده می شود، رانش می تواند در یافتن سیاه چال ها موثر باشد. هنگامی که بازیکنان میتوانند پیستون بسازند ، آنها میتوانند به شناسایی غارهای مجاور، حتی از طریق صخره، کمک کنند: یکی را رو به دیوار قرار دهید، و آن را با یک اهرم یا مشعل ردستون نیرو دهید . اگر یک فضای باز در 12 بلوک جلوتر از پیستون وجود داشته باشد، سوراخی را به دیوار فشار می دهد.
- یک کلنگ. اگر اولین سفر معدنی است، از یک کلنگ چوبی برای استخراج سنگفرش و ساخت کلنگ سنگی استفاده کنید. اگر در بازی دورتر هستند و انتظار دارند برای مدتی استخراج کنند، دو کلنگ آهنی و حداقل 12 کلنگ سنگی بیاورند. اگر بازیکنان الماس پیدا کرده اند، می توانند از کلنگ الماس نیز استفاده کنند. هنگامی که بازیکن به الماس رسید، اگر سبک کارآمدی از من در عمق یافتن الماس داشته باشد، می تواند از کلنگ الماس استفاده کند که ماندگاری طولانی دارد و قادر به استخراج ابسیدین است.. حتی یک لکه جزئی معمولاً الماس کافی برای جایگزینی کلنگ در صورت شکستن آن یا تعمیر آن در هنگام شکستن فراهم می کند. اگر ترجیح می دهند مواد با ارزش را ذخیره کنند، چند کلنگ سنگی برای استخراج سنگ و یک کلنگ آهنی فقط برای استخراج سنگ معدن بردارید.
- یک بیل_ داشتن حداقل یک بیل آهنی می تواند بدون استفاده از دست به سرعت از لکه های دست و پا گیر خاک و شن عبور کند. اگر بازیکنان بخواهند از آهن برای چیزهای دیگر استفاده کنند، فقط یک یا دو بیل سنگی کار می کند. بعداً، بیل الماسی راحتی خوبی است.
- مشعل. نور کلید بقا است. حداقل یک پشته کامل توصیه می شود، و هر چه بازیکن بیشتر بتواند حمل کند، بهتر است. نورپردازی اطراف می تواند به بازیکنان کمک کند تا بدانند کدام مناطق را کاوش کرده اند و گم نشوند، تخم ریزی هیولاها را به حداقل برسانند و سنگ معدن های پنهان را در سایه ها پیدا کنند. مشعلها همچنین میتوانند برای غیرفعال کردن تخمریزان اوباش استفاده شوند ، و به آنها اجازه میدهند بعداً آنها را به مزارع دراپ تبدیل کنند. مشعلها همچنین میتوانند به سرعت پس از استخراج پایینترین بلوک شن/شن قرار داده شوند تا سریع بشکنند.
- سیاههها. اگر ابزار یا مشعل بازیکن تمام شود، بازیکن میتواند یک میز کاردستی و چوبها برای پر کردن منابع کلنگ، بیل و مشعل بسازد (بازیکنان میتوانند زغالسنگ بیشتری برای آنها از معدن تهیه کنند). بازیکن می تواند پس از اتمام کار میز کاردستی را با خود به همراه داشته باشد یا آن را رها کرده و آن را به هسته یک مینی بیس تبدیل کند. در مورد مشعلها، اگر زغالسنگ بازیکنان نیز تمام شود، میتوانند کندهها را بسوزانند تا به عنوان جایگزین زغال بسازند.
- یک سطل اآب این برای نجات جان بازیکن و آیتم های آنها مفید است، اگر بازیکنان با گدازه برخورد کنند. همچنین، اگر بازیکنان با دریاچه گدازه ای یا استخری که می خواهند از آن عبور کنند، برخورد کنند، می توانند آن را سیلاب کنند تا گدازه ها به ابسیدین تبدیل شوند. همچنین می توان آب را برای ایجاد یک آبشار قرار داد تا از هر شفت یا دره ای که بازیکن با آن برخورد می کند پایین بیاید. بازیکنان با تجربه تر نیز ممکن است یک سطل آب را جایگزین نردبان کنند.
- (اختیاری) یک سطل خالی. یک سطل یدکی برای جمع آوری گدازه برای استفاده به عنوان سوخت در کوره، مسدود کردن یا سلاخی هیولاها (بازیکن بیشتر قطرات آنها را از دست می دهد)، یا فقط برای خارج کردن گدازه از سر راه مفید است. بازیکن همچنین می تواند از آن برای برداشتن آب بیشتری از چشمه، شاید پس از قرار دادن آبشار، استفاده کند. سطل دوم آب همچنین به بازیکنان اجازه میدهد تا یک استخر آب دائمی ایجاد کنند، که از آن میتوانند هر زمان که بازیکنان بخواهند، یکی یا هر دو سطل را دوباره پر کنند. ساده ترین راه برای ایجاد یک منبع آب بی نهایت این است که یک گودال 2×2 در عمق یک سطح ایجاد کنید، سپس دو سطل آب را در گوشه های مخالف خالی کنید. این به بازیکن اجازه می دهد تا سطل را از هر یک از بلوک های استخر دوباره پر کند.
- غذا_ بازدیدهای طولانی مدت در معادن، نوار گرسنگی بازیکن را از بین می برد. آوردن غذا به بازیکن اجازه می دهد زمان بیشتری را در سیستم غار بگذراند و پر نگه داشتن نوار گرسنگی برای بهبودی مهم است. اگر قارچ وجود دارد، ممکن است آنها را حمل کنند یا یک کاسه برای تهیه خورش قارچ درست کنند .
- سلاحها : یک شمشیر (سنگ یا بهتر)، یک کمان ، و تعداد زیادی تیر (مگر اینکه کمان آنها دارای افسون بی نهایت باشد، در این صورت فقط یک تیر بیاورید.) اینها به بازیکنان کمک می کنند از خود در برابر هیولاها دفاع کنند. در اسرع وقت بازیکنان را به شمشیر الماس ارتقا دهید، زیرا مبارزات را به طور قابل توجهی کوتاهتر می کند. تبر در نسخه جاوا نیز خوب است ، زیرا در هر ضربه آسیب بیشتری نسبت به شمشیر وارد میکند، هرچند آهستهتر حمله میکند.
- زره. از بازیکنان در برابر هیولاهایی که ممکن است با آنها روبرو شوند و حتی از گدازه محافظت می کند. به طور کلی، بازیکنان حداقل زره آهنی می خواهند – در صورت لزوم، بازیکنان می توانند سنگ معدن را ذوب کرده و زره خود را در غارها بسازند.
- بلوک های ساختمانی ارزان مانند خاکو سنگفرش . بازیکنان مطمئناً برخی از این موارد را در طول مسیر انتخاب خواهند کرد، اما شروع با چند بلوک ارزان به بازیکنان این امکان را میدهد که سوراخها را ببندند، پلههای سریع بسازند، آب و گدازه را مسدود کنند و راه خود را از طریق چالهها و درهها بگذرانند. همچنین میتوان از آنها برای بالا بردن سریع بازیکن با پرش از ستون، مسدود کردن مسیرها برای جلوگیری از نزدیک شدن اوباش متخاصم، قطع خط دید برای جلوگیری از توجه یا حمله هیولاها، یا محافظت از بازیکن در برابر انفجار استفاده کرد. در حین غارنوردی حداقل یک پشته از اینها همراه داشته باشید، زیرا در شرایط مختلف می توانند مفید باشند.
- (اختیاری) بلوک های متاثر از جاذبه مانند شن و ماسه . آنها به بازیکن اجازه می دهند با انداختن آنها در یک ستون و کندن بلوک به بلوک از مکان های مرتفع خارج شود. بازیکن همچنین میتواند با انداختن این بلوکها روی سر دشمنان را خفه کند، در صورتی که در نقطه برتری بالا قرار دارند. ماسه به دلیل روشن بودن، در زیر زمین وجود ندارد و بنابراین به راحتی قابل شناسایی است، همچنین می تواند برای اهداف علامت گذاری استفاده شود.
- (اختیاری) صندوقچه ها هنگام کاوش در غارهای گدازه ارزشمند هستند زیرا بازیکنان می توانند اقلام خود را در صورت مرگ ذخیره کنند. آنها می توانند به جای از دست دادن یک پشته آهن و نیم پشته طلا به همراه همه غذاها و سلاح های خود، یک صندوقچه و یک میز کاردستی را در همان حوالی از دست بدهند و فقط ابزار فعلی خود را از دست بدهند و آنچه را که هنوز ذخیره نکرده اند. ارزش آن را دارد که مختصات مخفیگاه ها را یادداشت کنید، فقط برای هر موردی. از طرف دیگر، بازیکن میتواند استفاده از بشکهها را انتخاب کند ، زیرا ساخت آنها از صندوقچه ارزانتر است و برای باز کردن نیازی به فضای خالی بالا نیست.
- (اختیاری) نردبان. برای زمانی که بازیکنانی که زمین خورده اند و نمی توانند بلند شوند. همچنین برای رسیدن به تونل های مرتفع و جلوگیری از سیلاب مفید است. همچنین برای مسدود کردن گدازه به مدت یک دقیقه مفید است.
- (اختیاری) علائم. اینها برای علامت گذاری جهت ها در یک غار مفید هستند. پیامها یا فلشهای ASCII مانند «EXIT –>»، «Base with Bed ^»، «Zombie Spawner this way»، یا «به حفرهها فکر کنید!» برای پخش کننده بگذارید. تابلوها را می توان روی هم قرار داد، که حمل یک منبع را بسیار آسان تر می کند. علائم همچنین می توانند آب و گدازه را مسدود کنند در حالی که به نهادها اجازه می دهند در آن راه بروند.
- (اختیاری) نرده ها. نه تنها برای مسدود کردن گذرگاههای ناشناخته، بلکه برای مهار آبشارها و رودخانهها که بازیکنان نمیتوانند منبع را سطل کنند، مفید است. همانطور که در بالا ذکر شد، بازیکنان همچنین می توانند این ها را در مین شفت ها برداشت کنند.
- (اختیاری) نشانگرها از انواع مختلف. جدا از علائم ذکر شده در بالا، پشم زودتر در دسترس است، و زمانی که بازیکن به اندازه کافی عمیق شود ، سنگ قرمز ظاهر می شود. اگر بازیکنان کدو تنبل در دسترس دارند، فانوس های جک هم نور و هم جهت را فراهم می کنند.
- (اختیاری) بذر و نهال گندم. بازیکنان میتوانند یک مزرعه درختی زیرزمینی برای پر کردن ذخیرههای بازیکن و یک مزرعه گندم کوچک برای رشد مداوم گندم برای نان ایجاد کنند ، که به بازیکنان اجازه میدهد برای مدت نامحدودی در زیر زمین بمانند. اینها هر دو باید در یک منطقه امن و با نور مناسب ساخته شوند تا از تخم ریزی گروه های متخاصم جلوگیری شود و رشد را تشویق کنند.
- (اختیاری) درب. در ارتباط با بلوک های جامد، درهای چوبی را می توان برای مسدود کردن موقت غارهای ناشناخته و جلوگیری از ورود اوباش متخاصم به یک منطقه امن استفاده کرد. دستور ساخت درهای چوبی سه در را از شش تخته چوب ایجاد می کند ، از این رو هر در از دو تخته چوب استفاده می کند – همان چیزی که برای مسدود کردن یک سوراخ 2×1 لازم است، اما با قابلیت عبور آسان و بازگشت در یک عجله کنید اگر تعداد زیادی از اوباش در طرف دیگر وجود دارد. برخی از زامبی ها می توانند از درهای چوبی در هارد عبور کنندو هنگام بازی در این سطح دشواری باید به این موضوع توجه شود. پس از خنثی شدن یک منطقه، درها ممکن است مین گذاری شوند و در اعماق سیستم غار قرار گیرند، یا به عنوان نشانگر/تزیین باقی بمانند و همچنین محافظت در برابر انفجار غافلگیرکننده خزنده باعث می شود بخشی از غار دوباره ناامن شود.
- (اختیاری) تخت. داشتن یک تخت در اطراف ممکن است مفید باشد زمانی که بازیکنان می توانند در غار یا دره به دام افتاده باشند، اگر بازیکنان در طول شب روی سطح هستند. داشتن یک تخت می تواند به آنها کمک کند در صورتی که از خانه دور هستند و منطقه اطراف پر از اوباش متخاصم یا سایر خطرات است، یک کمپ پایه راه اندازی کنند. با تخت، بازیکنان می توانند بخوابند و از خطر شب دوری کنند و یک تکه سالم به خانه برگردند. در نسخههای اخیر، تختها این قابلیت را به دست آوردهاند که هنگام استفاده، بلافاصله نقطه تخمریزی بازیکن را در کنار آن قرار دهند. این به بازیکن این امکان را میدهد که هر زمانی که احتمال مرگ زیاد را پیشبینی کرد، نقطه تخمگذاری خود را تعیین کند، به طوری که میتوانند در نزدیکی مجدداً اسپین کنند و در صورت ضربه زدن به سطل، در اسرع وقت به آیتمهای خود بازگردند.
- (اختیاری) سپر. می تواند برای جلوگیری از حملات استفاده شود. به خصوص برای مبارزه با اسکلت ها مفید است. اگر یک خزنده شروع به خش خش کردن کند و بازیکن فرصتی برای فرار نداشته باشد، تمام آسیب های ناشی از انفجار را نیز مسدود می کند.
راه پله ها
مزیت راه پله این است که بازیکن همیشه می تواند بدون نیاز به قرار دادن نردبان به طور پیش پاافتاده از آن بالا برود. ساختن مقداری از سنگهای برداشت شده در پلهها ، پایین آمدن و بالا رفتن را بدون پریدن آسانتر میکند، اگرچه آنها نیاز به تراشیدن یک قسمت اضافی از فضای سر دارند. چنین پلکانی به ازای هر 3 بلوک حفاری شده (بدون فضای سر) حداکثر 1 بلوک می ریزد. چندین نوع ممکن وجود دارد:
پله های مستقیم
یک راه پله مستقیم به سمت پایین ، بلکه از آن بالا می رود . این ممکن است مفید باشد یا ممکن است مفید نباشد – با یک نقشه ، بازیکن ممکن است در مورد سطحی که “زیر آن” می رود بیشتر بیاموزد، اما اگر لازم باشد راه خود را به روش دیگری به سمت بالا باز کند، ممکن است در ناشناخته ای بیرون بیاید. قلمرو همچنین، یک راه پله طولانی از پایه آنها ممکن است آنها را از محدوده به روز رسانی تکه ای از پایگاه خود خارج کند، یا حداقل به اندازه ای دور باشد که کاوش بیشتر آنها را از محدوده خارج کند. سپس محصولات آنها رشد نمی کند و غیره در حالی که آنها در حال استخراج معدن هستند. همه اینها می توانند 1، 2 یا حتی 3 بلوک عرض داشته باشند.
اساسی ترین استراتژی این است که در یک خط مستقیم با زاویه 45 درجه به سمت پایین ماین کنید، به ازای هر بلوک یک بلوک به سمت پایین حرکت کنید. اگر بازیکن در بالای هر پله به جای سه بلوک، چهار بلوک را حفر کند، بالا رفتن از پلهها آسانتر است، زیرا با هر پرش از پلهها «سر خود را نمیزنند». قرار دادن یک مشعل در هر بلوک پنجم به بازیکن کمک می کند تا ارتفاع خود را پیگیری کند و سطح نور مناسبی را حفظ کند.
از طرف دیگر، بازیکن می تواند به صورت مورب حفاری کند. با یک گوشه روبرو شوید و تصور کنید که بلوک گوشه، بلوک گمشده یک مکعب 2×2×2 است. حالا آن مکعب را حفر کنید. تکرار کنید و در هر مرحله مشعل اضافه کنید. این کار برای هر سطح کاهش یافته تلاش بیشتری میطلبد، اما بلوکهای بیشتری را در طول مسیر نشان میدهد.
آنها همچنین می توانند یک پله کم عمق تر، دو بلوک جلوتر برای هر بلوک به پایین حفر کنند. این بازیکن را حتی به صورت افقی دورتر میکند، اما اجرای قطارهای مینکارت از پلهها را بسیار آسانتر میکند.
مارپیچ
راه پله های مارپیچی کمی پیچیده تر هستند، زیرا دارای پیچ های مکرر هستند، اما این مزیت را دارند که مستقیماً به پایین هدایت شوند، بنابراین در همان قسمت باقی می مانند. این به بازیکن حفاری هدفمندتری می دهد و اغلب می تواند سریعتر و ایمن تر از راه پله های مستقیم به سنگ بستر برسد.
راه پله مارپیچ 2×2
از یک طبقه صاف شروع کنید، یک بلوک جلوتر از بازیکن حفر کنید، سپس 2 بلوک را در سمت راست آن حفر کنید. سپس به سمت اولین جایی که حفر کرده اند به جلو حرکت کنید، به سمت راست بپیچید تا با پله دوم روبرو شوید و به سمت راست آن 3 بلوک را از کف پایین بیاورید. مرحله چهارم آنها را زیر کف اصلی خود قرار می دهد – بلوک کف را رها کنید تا به سقف تبدیل شود و سه بلوک زیر آن را تا مرحله جدید حفر کنید. با این الگو ادامه دهید، توجه داشته باشید که هر پیچ از پله تبدیل به سقف برای پیچ بعدی می شود. این طرح در هر دور کامل 4 لایه می ریزد، اما اگر به شن برخورد کرد، بازیکنان باید خاک یا سنگفرش را برای جایگزینی آن برای راه پله قرار دهند. چرخش به راست یک مارپیچ در جهت عقربه های ساعت تشکیل می دهد، البته آنها می توانند راه دیگری را برای یک پله خلاف جهت عقربه های ساعت بروند.
پله مارپیچ 3×3
یک طرح یک شبکه افقی 3×3 است. با کندن یک بلوک در یک زمان، و حرکت در اطراف محیط منطقه 3×3، در حین حرکت از پله ها فضای کافی برای سر باقی می گذارند. آنها همچنین می توانند بلوک های پله را نیز به این مجموعه اضافه کنند. آنها می توانند به صورت اختیاری ستون مرکزی را برای یک مانع رها کنند، یا آن را استخراج کنند تا نردبان هایی برای حمل و نقل سریع قرار دهند. به جای نردبان، میتوانستند از آبشار استفاده کنند، اما باید پس از پایان پله، آن را قرار میدادند (یک گودال اضافی در زیر ستون برای جلوگیری از سیلاب حفر میکردند). بازیکنان همچنین باید گهگاه برای نفس کشیدن از ستون آب طفره بروند. برای یک پله طولانی، بازیکن به 2 یا 3 بلوک آب عمیق نیاز دارد. از طرف دیگر، آنها می توانند ستون مرکزی راه پله را هنگامی که بازیکنان به پایان رساندند، بردارند و پایین را پر کنند تا بتوانند به آن بپرند و در زمان پایین آمدن صرفه جویی کنند.
طرح اصلی در هر دور کامل 8 لایه می ریزد. آنها میتوانستند این پله را بهعنوان یک پله کمعمقتر (4 لایه در هر دور) برای گاریهای مین بسازند، اما به هر حال، گاریهای مین به خاطر صخرههای اطرافشان با گوشهها مشکل دارند.
راه پله مارپیچ 5×5
این شبیه به 3×3 است، با این تفاوت که بازیکنان لبه یک شبکه 5 در 5 را حفر می کنند. ستون مرکزی پاک می شود و به عنوان منبع نور در مسیر پایین عمل می کند. وسط به عنوان یک مانع ایمنی عمل می کند و حلقه بیرونی خود راه پله را دارد. وسط را نیز می توان توخالی کرد (تا زمانی که بازیکن غار یا حوضچه گدازه ای پیدا نکرده باشد) و یک نردبان یا آبشار با دهانه های مختلف در آن قرار داد. سطوح برای دسترسی سریع و آسان. توجه داشته باشید که بالا رفتن از نردبان گرسنگی را کاهش نمی دهد، بر خلاف راه رفتن و پریدن که برای عبور از حلقه بیرونی استفاده می شود. شنا گرسنگی را از بین می برد، اما از آنجایی که آنها مسافت کمتری برای سفر دارند، همچنان جلوتر هستند.
این طرح در هر نوبت کامل 16 لایه بازیکن را رها می کند و حفاری اکتشافی را در منطقه وسیع تری فراهم می کند. در عین حال، شانس بیشتری برای از دست دادن چیزهای بین مارپیچ دارد.
پله های اضافی
با یک شفت 4×4 یا بیشتر، دو راه پله در طرف مقابل شفت که در جهت عقربههای ساعت حرکت میکنند را میتوان اضافه کرد، که به این امکان را میدهد که در هر پله در طرف مقابل، «شفتهای ماهوارهای» افقی اضافه شود. برای استخراج بسیار کارآمد و جامع، و در شفت های 5×5 یا بیشتر، می توان یک راه پله در هر طرف شفت اضافه کرد تا معدنی با بهره وری حتی بیشتر شود.
اسپیرال اتاق
این یک تغییر از مارپیچ است که از یک مارپیچ 5×5 اتاق تشکیل شده است که به پایین منتهی می شود. به سادگی یک پلکان مستقیم را برای مدت کوتاهی پایین بیاورید، سپس یک اتاق 5×5 را بیرون بیاورید و یک یا دو مشعل به آن اضافه کنید. به راست یا چپ بپیچید و یک راه پله دیگر را برای مدت کوتاهی حفر کنید و یک اتاق 5×5 دیگر را بیرون بیاورید، یک مشعل اضافه کنید و غیره. به یاد داشته باشید که همیشه به همان سمت بچرخید. این روش به بازیکنان اجازه می دهد تا تعداد زیادی سنگ معدن را پیدا کنند. اگر به سنگ بستر برخورد کردند، نگران نباشید، به اتاق اول برگردید و این بار در جهت مخالف بپیچید. اگر بازیکنان بخواهند از گدازه و غیره اجتناب کنند بسیار مفید است. همچنین تمایل به باز کردن غارهای زیرزمینی دارد که همیشه مملو از سنگ معدن و جواهرات هستند. فقط به یاد داشته باشید که مراقب هیولاها باشید، بنابراین هنگام استفاده از این روش همیشه شمشیر به همراه داشته باشید.
کمکی از دست ما بر میاد؟
در صورت هر گونه مشکل میتوانید با واحد پشتیبانی زیر ساخت تماس بگیرید.