خلاق
حالت خلاق، یکی از حالت های اصلی بازی در Minecraft است. حالت خلاق، جنبههای بقای Minecraft را از بین میبرد و به بازیکنان این امکان را میدهد که به راحتی ساختارها و مکانیسمها را با گنجاندن استفاده بینهایت از بلوکها و پرواز، بسازند و نابود کنند. همچنین برخی از موسیقی پس زمینه را تغییر می دهد.
در حالت Creative، بازیکنان هیچ نوار سلامتی یا گرسنگی ندارند که مانع آنها شود، زیرا آنها شکست ناپذیر هستند (اگرچه هنوز امکان خوردن وجود دارد).
حالت خلاق به بازیکنان این امکان را میدهد که فوراً همه بلوکها را نابود کنند (از جمله بلوکهای معمولاً غیرقابل تخریب مانند سنگ بستر ، فریمهای پورتال انتهایی و غیره)، به شرطی که شمشیر ، سهطرفه یا چوب رفع اشکال در دست نداشته باشند. با این حال، این بلوک ها حذف نمی شوند.
بازیکنان در حالت Creative قادر به دریافت آسیب از اکثریت قریب به اتفاق منابع نیستند. در نسخه جاوا پ، رفتن بیش از حد به فضای خالی همچنان بازیکن را می کشد، اما در نسخه Bedrock نیز بازیکن از این امر مصون است.
موب ها همچنان مانند حالت های بازی دیگر تولید می شوند، مگر اینکه حالت صلح آمیز فعال باشد، اما همه نسبت به بازیکنان منفعل هستند و حمله نمی کنند (حتی اگر به روش های عجیب و غریب به بازیکن خیره شوند). اگر بازیکن در حالت Creative وارد End شود، اژدهای ender همچنان سعی میکند به بازیکن حمله کند، اما نمیتواند آسیبی به او وارد کند. زامبیهایی که توسط دیگران فراخوانده میشوند برای حمله به بازیکن درخواست پشتیبان میکنند، اما همچنان باعث ایجاد آسیب میشوند. هیچ ضرری ندارد و بعد از چند ثانیه حمله را متوقف می کنند. بازیکن هنوز هم می تواند خزنده ها را با سنگ چخماق و فولاد مشتعل کند.
هنگامی که یک جهان ایجاد می شود، اگر تقلب ها فعال شوند، حالت بازی را می توان به طور دستی به Creative (یا حالت های دیگر بازی) با دستور تغییر داد، مخصوصاً با تایپ کردن .
در حالت چندنفره ، بازیکنان را می توان به صورت جداگانه بین حالت های بازی با دستور در دسترس اپراتورها تغییر داد. این بدان معنی است که بازیکنان می توانند حالت Creative (به صلاحدید اپراتور) را روی نقشه Survival بازی کنند یا برعکس. حالت پیش فرض بازی برای بازیکنان جدید نیز با دستور قابل تغییر است.
gamemode/
creative/
gamemode/
defaultgamemode/
اگر ممکن است بازی تشخیص دهد که یک بلوک توسط بازیکن شکسته شده است، از بین نمیرود (اگر دارای دادههای غیرپیشفرض NBT باشند، به استثنای جعبههای شالکر و کندوها هستند). اگر بازی به طور واضح نتواند نحوه شکستن یک بلوک را تعیین کند، بلوک سقوط می کند.
اوباش کشته شده توسط بازیکن در Creative هنوز آیتم ها را رها می کنند، اما اکثر موجودیت های دیگر این کار را نمی کنند. ظروف نیز هنگام شکستن محتویات خود را رها می کنند. یک استثنای قابل توجه در قاعده بدون قطره، Minecart است که در صورت تغییر نام، خود را به عنوان یک آیتم رها می کند. این در واقع رفتار عمدی در نظر گرفته می شود.
در Bedrock Edition ، ایجاد یک جهان خلاق جدید یا باز کردن یک دنیای موجود در Creative بهطور دائم دستاوردها ، تروفیها و بهروزرسانیهای تابلوی امتیازات را برای آن بازی خاص غیرفعال میکند، اما هیچ تأثیر دیگری روی گیمپلی ندارد. به عبارت دیگر، دستاوردها، تروفیها و بهروزرسانیهای لیدربرد فقط در بازیهایی کار میکنند که همیشه در Survival بودهاند.
بازیکنان در Creative نسبت به بازی Survival در دسترس بیشتری برای قرار دادن، تخریب و حمله دارند.
در Creative، صفحه موجودی معمولی با صفحه انتخاب آیتم جایگزین میشود که تقریباً همه بلوکها و آیتمها (به استثنای برخی موارد) را در یک رابط زبانهدار در بر میگیرد. برخی از موارد و بلوکها فقط در حالت خلاق در دسترس هستند، مانند تخمگذاری. به همین ترتیب، برخی از بلوک ها را می توان فقط در Creative استفاده کرد، مانند بلوک های فرمان و بلوک های ساختاری.
برخی موارد در حالت خلاقانه رفتار متفاوتی دارند. اقلام در هنگام استفاده از بین نمی روند یا دوام خود را از دست نمی دهند. به عنوان مثال، قرار دادن یک آیتم در قاب آیتم یا روی پایه زرهی باعث نمی شود که از دست بازیکن محو شود. در عوض، تکرار می شود. برای قرار دادن زره با کلیک راست روی آن از جیب (هاتبار) نیز به همین صورت است. همچنین سطل های خالی به سادگی باعث ناپدید شدن مایعات می شوند.
در این نسخه بازی 12 تب وجود دارد که از بالا به چپ به پایین سمت راست به صورت زیر مرتب شده اند:
- بلوک های ساختمان
- بلوک های تزئینی
- رداستون
- حمل و نقل
- موارد متفرقه غیر قابل چیدن و غیر مرتبط با گروه های دیگر
- مواد غذایی
- ابزار
- مبارزه
- دم کردن، برای ساختن معجون
- هاتبارهای ذخیره شده
- موارد را جستجو کنید
- موجودی بقا
یک دکمه “تخریب آیتم” وجود دارد که می توان موارد را به آن کشیده و حذف کرد Shift+. ⇧ با کلیک بر روی دکمه، کل موجودی، از جمله جیب(هاتبار)، اسلات خارج از دست، و اسلات زره پاک می شود.
بازیکن می تواند با استفاده از بلوک انتخاب آیتم ها را بدست آورد . برخلاف Survival، بلوک انتخاب شده در هاتبار بازیکن ظاهر می شود حتی اگر بلوک از قبل در هاتبار یا موجودی Survival نباشد. اگر در موجودی باشد، بلوک از شکاف قبلی خود خارج می شود و با حفظ اندازه پشته، جایگزین بلوک/مورد در شکاف نوار فعال می شود. اگر هاتبار پر باشد، بلوک انتخاب شده جایگزین بلوک/مورد در شکاف فعال می شود.
اکثر بلوک ها هنگام استفاده از بلاک انتخاب ، یک کپی از خود به بازیکن می دهند. استفاده از آن بر روی یک قاب آیتم، آیتمی را که در داخل آن نگهداری میکند، یا در صورتی که آیتمی در آن قرار نگیرد، به خود فریم آیتم میدهد. استفاده از آن در یک اوباش به بازیکن یک تخمک از آن اوباش می دهد. استفاده از آن بر روی سر اوباش نوع اوباش را که هست می دهد. استفاده از آن در هدهای سفارشی فقط نوع mob را می دهد که در دستور استفاده شده بود ، اما بدون پوسته سفارشی.
اگر بازیکن انتخاب بلوک راCtrl نگه داشته و فشار دهد ، علاوه بر بدست آوردن آیتم، تگهای NBT بلوک را نیز حفظ میکند و به بازیکن اجازه میدهد یک نسخه مشابه از بلوک را قرار دهد. این به بازیکن اجازه میدهد تا آیتمهای داخل صندوقها، دیسپنسرها و غیره را کپی کند و همچنین متن روی تابلوها را کپی میکند .
بازیکن می تواند با استفاده از بلوک انتخاب آیتم ها را بدست آورد . برخلاف Survival، بلوک انتخاب شده در هاتبار بازیکن ظاهر می شود حتی اگر بلوک از قبل در هاتبار یا موجودی Survival نباشد. اگر در موجودی باشد، بلوک از شکاف قبلی خود خارج می شود و با حفظ اندازه پشته، جایگزین بلوک/مورد در شکاف نوار فعال می شود. اگر هاتبار پر باشد، بلوک انتخاب شده جایگزین بلوک/مورد در شکاف فعال می شود.
اکثر بلوک ها هنگام استفاده از بلاک انتخاب ، یک کپی از خود به بازیکن می دهند. استفاده از آن بر روی یک قاب آیتم، آیتمی را که در داخل آن نگهداری میکند، یا در صورتی که آیتمی در آن قرار نگیرد، به خود فریم آیتم میدهد. استفاده از آن در یک اوباش به بازیکن یک تخمک از آن اوباش می دهد. استفاده از آن بر روی سر اوباش نوع اوباش را که هست می دهد. استفاده از آن در هدهای سفارشی فقط نوع mob را می دهد که در دستور استفاده شده بود ، اما بدون پوسته سفارشی.
اگر بازیکن انتخاب بلوک راCtrl نگه داشته و فشار دهد ، علاوه بر بدست آوردن آیتم، تگهای NBT بلوک را نیز حفظ میکند و به بازیکن اجازه میدهد یک نسخه مشابه از بلوک را قرار دهد. این به بازیکن اجازه میدهد تا آیتمهای داخل صندوقها، دیسپنسرها و غیره را کپی کند و همچنین متن روی تابلوها را کپی میکند .
چندین بلوک و چند مورد وجود دارد که در موجودی Creative ظاهر نمی شوند. آنها را می توان با دستور به دست آورد و با استفاده از شناسه های ارائه شده در جدول زیر می توان آنها را به صورت دستی با استفاده از دستور قرار داد. علاوه بر این، با استفاده از بلاک انتخاب در این بلوکها، به جز موارد ذکر شده، آنها را نیز میدهید. بلوکهای فنی ، مانند پورتالها و مشعلهای رداستون خارج از حالت ، اصلاً اقلام موجودی متناظر را در نسخه جاوا ندارند و بدون کمک خارجی در نسخه Bedrock نمیتوان آنها را به دست آورد، و بنابراین نمیتوان به طور قانونی به دست آورد. /give/setblock
کمکی از دست ما بر میاد؟
در صورت هر گونه مشکل میتوانید با واحد پشتیبانی زیر ساخت تماس بگیرید.